2020 г. беше странна година за продажбите на нови автомобили, а 2021 г. се оказа още по-странна. Действаха много фактори, включително критичният недостиг на инвентар от нови превозни средства за продажба, заради продължаващия недостиг на компютърни чипове и проблемите във веригата за доставки. Въпреки това, търсенето спрямо предходната година значително нарасна, а купувачите следваха започналата вече промяна в предпочитанията си.
Най-голямо е потребителското търсене на пикапи, джипове и кросоувъри, които заедно с миниваните представляват 77,3% от продажбите на автомобили в САЩ през 2021 г., срещу рекордно ниските 22,7% за леки автомобили. Само четири от Топ 20 за 2021 г. са леки автомобили: Toyota Camry, Toyota Corolla, Honda Accord и Honda Civic.
Най-продаваните автомобили в САЩ през 2021 г., според данните на Motor Intelligence - водещият в света доставчик на данни за продажби и лизинг на превозни средства, са:
За първи път в историята, международен автомобилен производител - Toyota Motor (Toyota и Lexus) успя да изпревари General Motors (Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac), който е номер 1 от 1931 г. През 50-те години на миналия век само General Motors продава около половината от превозните средства в САЩ. По-долу са продажбите в САЩ за 2021 и 2020 г. по марки. Общо четиридесет и четири марки са имали продажби миналата година, като пет са новодошли и всички те предлагат електромобили: Polestar (седани; издънка на Volvo), Rivian (пикапи и SUV-ове), Lucid (седани), Karma (спортни автомобили) и BrightDrop (ванове на General Motors) .